måndag 28 juni 2010

Gail a.k.a. Nightsongs

Jag tycker att det är lika fascinerande varje gång hur en sjal oblockad kan ligga som en liten hög och sedan likt en fjäril veckla ut sig ur sin puppa och visa upp sitt vackra mönster. Igår blev min Nightsong helt färdig och även om jag mer än en gång har svurit över det omotiverat tunna garnet kan jag med säkerhet säga att det varit värt det.

Färgskiftningarna i garnet har kommit fram på ett sätt som jag inte hade kunnat drömma om och nu måste jag bara försöka förstå att den faktiskt bara består av 85 gram garn trots att den är så stor att den nästan inte fick plats på sängen. Förmodligen inte världens varmaste sjal, men allting måste inte vara så praktiskt hela tiden.

Min svarta citron är också den helt färdigställd, men bildförsöken blev synnerligen misslyckade. Förhoppningsvis kommer bilder längre fram.


3 kommentarer:

  1. kanske inte varmaste men säkert superfin!

    SvaraRadera
  2. sjalen är jättefin - vilket garn ha du använt

    SvaraRadera
  3. Sjalen är jättefin - vilket garn har du använt?

    SvaraRadera