söndag 14 mars 2010

Min Swallowtail är färdig till sist


Efter nästan tre månader på stickorna, ett antal upprepningar och ett par längre avbrott är den så äntligen klar. Det är egentligen helt otroligt vad man kan göra med lite garn och ett par spetsiga pinnar. Jag är oerhört nöjd och ser fram emot att kunna använda den under våren.


När jag nu ändå är i farten med att sticka spetssjalar påbörjade jag igår kväll en Haruni (Ravelry-länk) med det gröna garnet från Eva i Stäket som jag köpte på Syfestivalen senast. Det är ett otroligt vackert mönster och det känns helt rätt att låta bladmönstret vara grönt.

2 kommentarer:

  1. Jag har sett många swallowtail men inte riktigt fattat grejen...förrän jag fick se din! Hm, nu kanske jag måste tänka på en sådan också...
    Väldigt vacker!

    SvaraRadera
  2. Swallowtail är fin, har stickat en och är sugen på flera. Men innan blir det någon annan sjal. Kanske Haruni? Är den svår att sticka?

    SvaraRadera