söndag 25 april 2010

"Somrig" klänning

Tanken var att jag skulle sy en somrig, lite ljusare klänning som lämpar sig för en lunchtillställning på våren. I tygaffären insåg jag att jag inte ville ha varken pastelligt tyg eller med en massa blommor eller prickar för den delen, så istället kom jag hem med vinröd taft. Och lite svart också för att vara på den säkra sidan. Den är ju ljus i jämförelse med en helt svart klänning, men jag vet inte om man kan beskylla den för att vara särskilt somrig, men det var kanske väl naivt av mig att tro att jag skulle lyckas med det.


Mönstret funkade bra i alla fall. Jag hade gärna sett att det var mer vidd i kjolen, så en annan gång ska jag nog göra annorlunda på den fronten. Överdelen blev jag dock väldigt nöjd med passformen på, då den delen av mönstret kan jag ha nytta av fler gånger. Att fundera ut en annan kjolvariant är ju inte så svårt även med mycket bristfälliga, för att inte säga nästan obefintliga kunskaper, i mönsterkonstruktion.

1 kommentar:

  1. Kanon fin! Älskar färgen och modellen! Toppenfin. Någon gång ska försöka våga mig på att sy egna kläder. Men jag är så himla feg! :D
    Du har en award att hämta i min blogg om du vill!

    SvaraRadera