måndag 27 december 2010

Småsaker

Två av dem som fått julklappar av mig i år har som primära present fått något köpt, men dessa har kompletterats av varsin lite mindre grej. Nedan är en bild på ett förkläde som jag sytt till min storasyster och som faktiskt fungerade som "omslagspapper" till kokboken som var hennes egentliga julklapp. Rödrandigt och riktigt juligt.


Till min sambo har jag virkat en liten märklig sak. En amigurumi som ska föreställa the Death of Rats a.k.a. the Grim Squeaker från någon av Terry Pratchetts märkliga världar. Jag ramlade över mönstret på Ravelry och tyckte att det kunde passa bra till en ständigt svartklädd Terry Pratchett-läsare. Den fyller självklart ingen som helst funktion, men vem har sagt att allt måste göra det?

Lien var lite utmanande att pyssla ihop, men består av en liten tunn träbit, lite kartong och folie.

Det var de sista julklapparna för den här gången. Tomtenissarna tar semester till nästa år då det är dags igen.

1 kommentar:

  1. Vad flitig du har varit =) Alla klapparna du gjort är jätte fina!

    SvaraRadera