torsdag 2 september 2010

Födelsedagspresent

Igår fyllde min yngsta lillasyster år, och hon fick i vanlig ordning några emmagjorda saker. Hon önskade sig bland annat linnen i enlighet med några små skisser som hon mejlade.

Med ett hyfsat lagom stort t-shirtmönster som grund lyckades jag tillverka dels ett assymetrisk linne i ljusgrön viscose-stretch, och dels ett halterneck-linne i svart bomullsjersey.

Med på önskelistan fanns också halvvantar, svart med inslag av glitter. Nu syns inte det så himla bra på bilden, men de är stickade i våffelmönster.

Tydligen blev hon nöjd och glad för sina presenter, och jag hoppas bara att linnena faktiskt passar. Det kändes som lite av en chansning eftersom jag inte hade någon möjlighet att prova på henne och bara kunde förlita mig på de mått jag fått skickade till mig.

1 kommentar:

  1. Kevin blev överförtjust i sin tröja och sina sockar!
    Däremot blev väl inte "Malldis" reaktion som man hade tänkt.
    Vid förfrågan om hon tyckte om tröjan så skakade hon på huvudet.
    Kevin förväntar sig nog fler mjuka paket framöver...
    Snygga linnen Märta fick!
    // Elin

    SvaraRadera