tisdag 21 september 2010

Dålig på att blogga

Det har gått alltför lång tid sedan mitt senaste inlägg. Slarvigt. Jag har dock inte varit helt sysslolös sedan sist.

Dels har jag sytt ytterligare en pennkjol. Det är en smått bisarr känsla att sätta på sig ett plagg som är sytt efter ens personliga mått. I normala fall är det nästan alltid någon centimeter hit eller dit som inte är just som det ska vara. För er som inte har testat kan jag varmt rekommendera det. Lite pyssel, ja visst, men klart värt det.

Jag har också påbörjat en kofta till mig själv, och nästan stickat klart den. Första ärmen är bara några varv från att vara klar, och även om jag nog måste sticka om en framkant för att flytta knapphålen lite (jag hade lite otur när jag tänkte i samband med utplaceringen av dem) så är det inte så långt kvar på den.

Planer för julklappar börjar i vissa fall ta form, men i vissa fall är de sorgligt formlösa. Bara drygt tre månader kvar, och jag kommer börja känna mig stressad på riktigt om jag inte kommer igång snart. Dags för tomtenissarna att sätta fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar