fredag 24 december 2010

Julklappar

Jag hoppas att alla har en trevlig jul utan alltför mycket stress och hets, vilket ju tyvärr är alltför vanligt. Jag förutsätter naturligtvis att alla mina läsare har varit mycket snälla hela året som har gått och att tomten på vederbörligt sätt har uppmärksammat detta.

Det har blivit hög tid att visa upp årets Emmagjorda julklappar nu när Tomten har tittat förbi och paketen är öppnade. För att det inte ska bli för mycket på en gång sprider jag ut dem över de närmaste dagarna.

Till min mamma har jag stickat en Haruni (Ravelry-länk) av handfärgad angoramerino från Stäkets hantverk.


Till min pappa stickade jag ett par vantar efter mönster från Garnstudio i superwash-garn. Det är ett ganska klassiskt mönster, men jag har valt en lite annorlunda färgkombination som jag tycker fungerar riktigt bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar