söndag 5 september 2010

Skräddarvirkad förvaring

För några veckor sedan genomförde jag en ordentlig garderobsutrensning, och de t-shirts som rensades ut har klippts i remsor för att användas att virka med. I går tog jag tag i kaoset ovanpå ett av badrumsskåpen. Med några virkade förvaringskorgar som är måttanpassade efter både skåpet de står på och efter det de tänkta att innehålla utnyttjas ytan så att allt det som tidigare låg i en kaotisk hög och ständigt föll ner nu får plats utan problem.

Jag har inte testat att virka med trikåremsor tidigare, och jag måste säga att resultatet blev bättre än vad jag hade väntat mig. Korgarna blev väldigt stabila och håller formen på ett bra sätt, och även om det absolut är lite trögt att virka med tygremsor så var dessa oerhört mycket mer lätthanterliga än remsor av stumt tyg, som jag vill minnas att jag virkat med någon gång för väldigt länge sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar