tisdag 5 januari 2010

Virkad babykofta

De senaste dagarna har jag virkat denna lilla babykofta till ett par gamla goda vänner som nyligen har fått tillökning. Mönstret hittade jag i ett gammalt nummer av Allt om handarbete. Garnet är Svarta fårets Tilda.

På stickfronten har jag börjat på en Swallowtailsjal, men det känns som att det kommer att dröja innan den blir klar. Spetsstickning och jag har inte någon lång och oproblematisk historia direkt, men det känns som att det har blivit dags att ändra på det.

1 kommentar:

  1. äntligen ett fint mönster på en virkad kofta!Jag ska snart bli farmor och är inte så duktig på att sticka men virka det kan jag och skull bli otroligt glad om du vill dela med dej av mönstret kan gärna köpa det av dig min mail är ann-louisew@hotmail.com

    SvaraRadera