lördag 11 september 2010

Virknålsfodral no. 2

Igår blev fodralet till mina Boye-virknålar klart. Det har plats för virknålar från storlek 00 till storlek 14. Eftersom det inte är så stor skillnad i tjocklek på dem (förutom själva kroken) så kunde jag göra alla fickorna i samma storlek denna gång.

Det slog mig igår kväll när jag satt och virkade att jag i närmare 25 år har virkat till och från. Det är nästan ett kvarts sekel av bortslarvade virknålar som saknat en lämplig förvaringsplats. En ganska lång tid. Nu gäller det bara att jag ska lära mig att sätta tillbaka dem där de ska vara framöver, men det kanske kan bli projektet för det kommande kvartsseklet.

Idag blir min blogg 1 år gammal och det är sista chansen att vara med i min garnutlottning. Ett klick på bilden högst upp till höger tar dig till inlägget där kommentar kan lämnas för att ha en chans att vinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar