fredag 29 januari 2010

Halsduksstickande

Häromdagen började jag sticka en halsduk av mitt grönfärgade garn. Jag tänkte mig något enkelt och relativt snabbstickat och lade upp för en vanlig enkel ribbstickning. Tyvärr insåg jag igår att det var fruktansvärt tråkigt att sticka den och började därför leta efter ett roligare mönster.

Efter att ha tittat runt lite bestämde jag mig för Janet D. Russell's Leaf Lace Scarf (Ravelry-länk) istället. Eftersom garnet är väldigt tunt använder jag dubbelt garn. Även om det kändes lite trist att repa upp något som jag precis stickat var det rätt bra att ha den befintliga stickningen att konstatera ungefärlig stickfasthet med. Jag brukar sällan eller aldrig sticka provlappar men med ett omärkt garn kan det nog ha sina poänger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar