fredag 22 januari 2010

Ravelympics 2010

Vinter-OS i Vancouver närmar sig och med detta också Ravelympics. Jag har självklart anslutit mig till det svenska landslaget (Team Sweden) och har de senaste dagarna funderat på vilka grenar jag ska ge mig på. Jag är sugen på att prova på att sticka med pärlor vilket jag aldrig gjort. Beading Biathlon blir därmed ett uppenbart event att anmäla projektet i, men då jag planerar att sticka en sjal kommer det också att hamna inom ramarna för Short Track Shawls. Jag planerar att använda den rosa garnhärvan som jag färgade förra helgen, men lite pärlor behöver införskaffas. Förmodligen borde jag träna lite innan också. Jag tvivlar starkt på att någon av våra idrottande olympier skulle få för sig att ställa upp i en gren de aldrig testat och sedan dyka upp helt otränade ens om det var regelmässigt möjligt att bete sig på det sättet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar