fredag 23 april 2010

Nightsongs

Det är ganska länge sedan mitt senaste inlägg, och i ärlighetens namn beror det i alla fall delvis på att jag inte har gjort så mycket värt att skriva inlägg om. Det har varit lite mycket annat på kvällarna helt enkelt. I alla fall har jag kommit en liten bit på väg på min Gail (a.k.a. nightsongs). Jag stickar den i entrådigt ullgarn från Ullcentrum på Öland som jag köpte på Syfestivalen senast. Väldigt tunt garn och jag känner inte att jag har riktigt kommit in i diagrammet ännu, men det kommer väl så småningom hoppas jag.

I helgen ska jag ta tag i att sy en klänning inför Valborg. A-varianten av det här mönstret:

Förhoppningsvis hittar jag ett lämpligt tyg på väg hem från jobbet idag, annars har jag stora problem.

1 kommentar:

  1. Gail - jag vill också sticka en , men jag fattar inte riktigt beskrivningen i början. Men du är jätte duktig - du förstår den.

    SvaraRadera