torsdag 29 april 2010

Award

Jag har fått en Award av Novisen handarbetar. Tack så jättemycket! Meningen är att jag ska berätta sju intressanta saker om mig själv och skicka den vidare till sju andra personer. Sju intressanta saker känns som jättemånga, men jag ska göra ett försök i alla fall.

  1. Jag har läst teatervetenskap upp till magisternivå på universitetet.
  2. Jag samlar på porslin. Har en begynnande samling av olika servisdelar designade av Wilhelm Kåge där målsättningen är att jag ska få ihop en representant från alla hans serviser och dekorer. Mycket långsiktigt projekt.
  3. Är sjukt morgontrött och borde sällan vara i närheten av andra före klockan tio. Min livskvalitet har märkbarts höjts av att vi har kopplat timer till kaffebryggaren så att den sätter igång sig själv strax innan jag går upp på morgonen.
  4. Tycks vara rädd för ljusa färger när det gäller kläder till mig själv. Spelar ingen roll om jag är i en tygaffär eller i en klädaffär - jag hamnar ändå vid de svarta mörkgröna eller mörkt vinröda sakerna trots att planen ibland har varit en helt annan.
  5. Tycker mycket om att laga mat och önskar att jag hade mer tid och ork att prova på nya saker. Till vardags blir det mest några få rätter som liksom roterar.
  6. Jag har sju systrar, varav sex är adopterade från Syd-Korea och Kina.
  7. Har de senaste åren utvecklat ett märkligt stort intresse för sport där friidrott är den stora favoriten.
Jag har ju varit lite sen med att uppmärksamma denna Award och nu när jag kikar runt lite kan jag konstatera att de jag skulle vilja ge den till redan har fått den, så jag tror att jag låter den stanna upp här. I alla fall för nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar