torsdag 25 mars 2010

Ett steg framåt och två steg tillbaka

När man alltför sent upptäcker att något är mycket fel minst ett par varv tillbaka kan det lätt kännas lite motigt. Jag upptäckte till min förtret att det på kantbårdens andra mönstervarv inte stämde alls. Efter att ha räknat alla maskor insåg jag att det saknades en maska. Inte bra, och inte helt lätt att hitta vart den hade försvunnit.

Efter många kontroller, jag ville ju inte repa upp en massa i onödan, fanns det inte längre någon annan utväg. Några med stor möda stickade varv blev till intet och jag fick gripa mig an det på nytt. Mån om att inte behöva upprepa fadäsen försökte jag vara sjukt noggrann den här gången.

Resultatet av ett par timmar blev således inte mer än ett varv stickat än när jag började.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar