tisdag 24 november 2009

Tomten - vän eller fiende?

Det känns som att julen närmar sig i allt snabbare takt och jag börjar känna mig lite stressad över att så mycket julklappstillverkning ännu återstår. Ja, jag vet att det är en hel månad kvar men när man räknat bort tid för jobb, sociala aktiviteter som det är gott om i december och allt annat som ska göras så blir det skrämmande lite tid över.

Ibland kan jag tycka att Tomten inte riktigt tar sitt ansvar. Vad är det som händer där på Nordpolen egentligen? Han dyker upp (om han ens gör det) en gång om året och får all cred för alla julklappar, medan vi strävsamma små tomtenissar som sitter runt om i landet är ganska bortglömda.

Nej, vi borde göra revolution! Kan bli svårt i och för sig eftersom Tomten är så svår att få tag på. Med tanke på det här inlägget lär jag väl dessutom hamna på elaka-listan för ganska lång tid framöver så förmodligen kommer jag att missa hans besök i år också. Det är väl inte så mycket att göra förmodar jag utan bara knåpa på. Hej hå, hej hå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar