onsdag 19 maj 2010

Reflektion kring citron

Jag har nu kommit fram till andra ökningsvarvet på citronens tredje del, och den börjar ta form ordentligt. Det känns just nu väldigt oklart hur stor jag kommer att göra den, men jag har gott om garn så jag antar att jag kommer att sticka på tills det känns lagom. I vilket fall som helst är jag just nu ganska säker på att den kommer att bli några sektioner större än vad som anges i mönstret, vilket ju är ganska litet.

På sistone har det ju skapats många citroner i olika färger runt om i landet och några av dessa har begåvats med pärlor i avmaskningskanten vilket jag tycker har blivit väldigt lyckat. Det är en bra bit kvar tills jag ska avsluta min, men pärlor finns helt klart i bakhuvudet. Jag tror att lite glitter kan göra sig bra mot det svarta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar