torsdag 17 september 2009

Julklappsbestyr

Okej, det kanske är lite tidigt att börja bekymra sig över julklappar i början av september, men om man planerar att tillverka i princip alla själv och dessutom vet vad som ska göras, varför inte? En av mina småsystrar hade dessutom sin önskan helt klar för sig när jag ringde och gratulerade henne på födelsedagen 1 september. Båda mina yngsta systrar uppskattar verkligen mjuka paket. Det har de egentligen alltid gjort och det är väldigt roligt att de önskar sig att jag ska göra något åt dem. Inte minst för att det innebär att det går att pracka på dem mitt hantverk. Det känns annars som ett ständigt problem. Vad göra med allt som tillverkas? En del saker kan vara roligare att göra än att tillverka och det ställer ju till det ibland. Jag försöker verkligen att begränsa mig till saker som jag vet kommer att komma till användning, men det är inte alltid så lätt.

I vilket fall som helst har jag nu i princip två julklappar färdiga. De väntar bara på att slås in. Lämpligt julklappspapper har jag tydligen missat att införskaffa av någon anledning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar