fredag 11 september 2009

Varför blogg?

Då och då dyker det i den virtuella handarbetsvärlden upp behov utav att ha en blogg. För att delta i utmaningar, knit-alongs, swappar m.m. Detta är faktiskt, hur märkligt det än kan tyckas en av anledningarna till att just denna blog nu skapas.

Förhoppningsvis kommer jag också att blogga lite allmänt om mitt pysslande och tråcklande, men den stora poängen som jag ser det med handarbete är ju ändå att utföra det och inte i lika stor utsträckning att skriva om det.

När det gäller sömnad är jag något av en periodare. Detta beror till viss del på att det krävs att jag faktiskt sätter mig ner och bestämmer mig för att sy. Stickar och virkar däremot gör jag ofta framför TV:n på kvällarna vilket bidrar till att min produktion inom garnhantverk oftast är betydligt större.

Jag försöker att tillverka saker som kan komma till användning vilket har som effekt att mina småsystrar och syskonbarn nästan alltid utsätts för mjuka paket vid födelsedagar och jular. Än så länge verkar de inte ha blivit alltför traumatiserade av detta, men förr eller senare anar jag att de kommer att bli hjärtligt trötta på det. Men den dagen den sorgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar