måndag 14 februari 2011

Ny vecka, nytt projekt

Mina strumpor blev klara för en liten tid sedan lagom till den nya köldknäppen som slagit till. Väldigt bra eftersom flera av mina gamla strumpor börjar bli utslitna. Även ett par rejäla vinterstövlar kan behöva lite förstärkning när temperaturen är närmare minus 20 än 15 på morgonen.

Igår påbörjade jag ett lite större sömnadsprojekt som har varit i vardande ganska länge, på så sätt att jag har haft mönster och tyg liggande ett tag, en klänning i empire-modell. Jag fick för mig att jag skulle sy den för hand vilket jag möjligen kommer att ångra bittert när jag ska sy kjol-delen som har minst sagt längre sömmar, men än så länge går det ganska bra. En fördel med handsömnad, förutom att det blir mer historiskt korrekt, är ju att det går att sitta med det framför TV:n på kvällarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar