tisdag 6 oktober 2009

Att frångå sina naturliga tankar

Jag insåg inte riktigt igår hur svårt det skulle vara att hitta ett projekt som lämpar sig för Broadwayscenen. Jag märker att jag ständigt halkar in i de gamla välbekanta tangostegen - åh, vilken trevlig grön tunika... - en svart klänning vore ju bra att ha...

För att få inspiration har jag letat bilder från shower, vyer över broadways alla neontavlor m.m. och jag funderar nu på om jag kanske rent av ska välja en musikal att ha som inspiration. Tanken känns god om jag lyckas undvika att välja någon i stil med Cabaret eller Chicago som jag mest förknippar med svart. Inte så färgsprakande kanske.

Återkommer när jag har formulerat mina tankegångar lite bättre och efter ytterligare en vända i danssalen med några ytterligare försök att förvandla tangostegen till jazz-hands.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar