tisdag 13 oktober 2009

Att räkna rätt och tänka fel

Jag har nu kommit en bit in i showen och även om jag börjar få ordning på armar och ben händer det alltför ofta att jag trasslar till det för mig.

Det var länge sedan jag gav mig på en stickning som kräver så här mycket uppmärksamhet och koncentration. I tangons takter och toner har jag kunnat svepa omkring samtidigt som en del av min uppmärksamhet har varit fäst vid annat, men nu känner jag mig mer och mer som en folkdansare. Ett - två - fem - åtta. Eller var det sju?

Det är dessutom inte så lite skrämmande att se något skapas som inte ser ut att vara gjort av mig. Starka färger minsann. Skumt. Bilder kommer förhoppningsvis inom kort.

1 kommentar:

  1. Ska bli spännande att se bilder. Jag har heller aldrig någonsin varit i närheten de färger jag nu använder eller så många heller för den delen. Men visst är det kul när man märker att det som man inte trodde var möjligt helt plötsligt finns på sina egna sticker

    SvaraRadera