måndag 5 oktober 2009

Hollywood week har inletts

Min utmaning har anlänt och jag ska ta steget från den strikta tangon till broadways showdans med allt vad det innebär. Med broadway förknippar jag framförallt jazzdans och när jag tänker tillbaka på mina erfarenheter av dans minns jag med fasa uppvärmingsmomentet på jazzdanslektionerna som jag tog under ett års tid för ett drygt decennium sedan. Förhoppningsvis kommer min stickning inte att ge mig samma typ av brännande träningsvärk.

Det sköna med showdans är ju annars att vad som helst kan fungera i form av steg och kombinationer. Det viktiga är hur det fungerar med musiken och inte minst att det är utåtriktat och i någon mening underhållande och färgsprakande.

Vad jag ska sticka eller vad för garn jag ska använda har jag ingen aning om. Det blir att ge sig in i stickarens motsvarighet till danssalen (om det finns något sådant) för ett par träningspass för att öva upp tekniken och för att söka efter rätt koreografi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar