söndag 17 oktober 2010

Försvunna virknålar

Tidigare har jag skrivit om hur jag under lång tid har jagat försvunna virknålar, och hur de nya virknålsfodralen förhoppningsvis skulle lösa detta problem. Jag har varit förvånansvärt duktig på att sätta tillbaka virknålarna i fodralen efter användning, men härom kvällen dök ett helt nytt problem upp. Jag kunde inte hitta fodralet och istället för att en enstaka nål var försvunnen saknades istället allihop. Ironin var total, men som tur var kortvarig eftersom fodralet dök upp under en ostrukturerad hög. Det är i alla fall lättare att hitta ett försvunnet fodral än en försvunnen virknål eftersom det är betydligt större.

Eftersom jag för närvarande håller mycket på med julklappsrelaterat handarbete blir det lite tunnsått med blogginlägg är jag rädd. Det är svårt att skriva om något som ska vara hemligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar