tisdag 26 oktober 2010

Framsteg på vantfronten

En av de fingerlösa vantarna blev klar igår och nästa har påbörjats. Kommer säkert att bli klart lagom till det av meteorologerna utlovade mildvädret.

Har funderat på sistone kring behovet av att sy en skopåse som lämpar sig rent praktiskt för ändamålet. Eftersom jag i princip alltid också har med mig en vattenflaska och en bok när jag är på väg till och från fester så det vore därför lämpligt om skopåsen hade särskilda fack eller avdelningar för det. Jag får fundera vidare på en lämplig design. Förra vintern minns jag att jag funderade kring möjligheten att värmeisolera en skopåse på något sätt, för att undvika iskalla skor på eventuellt redan något nedkylda fötter. Jag kanske kan hitta på något som slår två flugor i en smäll.

1 kommentar:

  1. Vantar behövs, nu är det kallt ute! Önskar mig oxå en sån påse, det skulle vara mycket praktiskt =)

    SvaraRadera