söndag 3 oktober 2010

Rensa i röran

Jag har ett skåp där jag förvarar överblivna tyger, båda stora bitar och små lappar. Problemet är att skåpet är för litet. Många kanske skulle säga att det är tygbitarna som är för många, men jag väljer att betrakta skåpet som litet. Eftersom man på sistone inte har kunnat öppna skåpet utan att anfallas av tyg har jag idag börjat försöka bringa reda i kaoset.

Det börjar bli svårare och svårare att se vad jag någonsin ska göra med väldigt små tygbitar, och därmed svårare och svårare att motivera utrymmet de faktiskt tar. Skåpet må vara litet, men det kommer inte magiskt att bli större, och det finns inte något annat ställe i lägenheten att förvandla till en jättelik lapplåda.

Kanske är det dags att sluta tro att jag helt plötsligt ska börja med lappteknik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar